ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο αναλύει ως επι το πλείστον το κομμάτι της διατροφής, όμως οι επεκτάσεις του βιγκανισμού είναι πολύ περισσότερες. Για όλες αυτές, θα μιλήσουμε σε επόμενα άρθρα.


Όταν κάποιος μάθει ότι είμαστε μια vegan οικογένεια, χωρίς καθόλου ζωικά στο τραπέζι μας το πρώτο πράγμα που σκέφτεται και το εκφράζει συνήθως δυνατά, είναι το πόσο δύσκολο πιστεύει πως είναι αυτό.

Κάπου εδώ είναι το σημείο που λέμε

Κι όμως είναι πολύ εύκολο! και γίνεται τόσο εύκολο από την στιγμή που παίρνεις την απόφαση!

να πώς:

Μην αγχώνεσαι!

Όταν πάρεις αυτή την απόφαση (και συγχαρητήρια γι’αυτό), είναι πολύ σημαντικό να μην αγχωθείς. Δεν είναι υποχρεωτικό να τα καταφέρεις με την πρώτη να τα κόψεις όλα μαχαίρι! Αν καταφέρεις να το γυρίσεις σε αυστηρή χορτοφαγία εν μια νυκτί, τότε τα έχεις καταφέρει περίφημα! Όμως υπάρχουν και άνθρωποι που θέλουν τον χρόνο τους. Το βασικότερο είναι να μην καταπιεστείς γιατί είναι πολύ πιθανό κάποια στιγμή να πέσεις “με τα μούτρα” στις παλιές συνήθειες.

Πολλές φορές χρειάζεται χρόνος για να μπορέσεις να ξεκαθαρίσεις τι θα λειτουργήσει καλύτερα για εσένα, αλλά και για να οργανώσεις το ψυγείο σου, το νοικοκυριό σου καθώς και να επαναπροσδιορίσεις την λίστα με τα μαγαζιά που ψώνιζες έως τώρα.

Η πραγματοποίηση μικρών αλλαγών στα καθημερινά σου γεύματα είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους αύξησης της ποσότητας φυτικών τροφών στη διατροφή σου:

  • Μπορείς να ξεκινήσεις αφαιρώντας το κρέας ή τα γαλακτοκομικά μια μέρα την εβδομάδα.
  • Ή μπορείς να δοκιμάσεις να αλλάξεις ένα γεύμα κάθε φορά, π.χ. να έχεις vegan πρωινό κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας σας, προσθέτοντας ένα vegan γεύμα κατά τη διάρκεια της δεύτερης εβδομάδας και ούτω καθεξής.
  • Θα μπορούσες ακόμη και να δοκιμάσεις να αλλάξεις ένα προϊόν κάθε φορά με την αντικατάσταση ζωικού γάλακτος με γάλα αμυγδάλου ή το γάλα σόγιας, ή το βούτυρο με το λάδι καρύδας ή τη μαργαρίνη.

Υπάρχει μια φυτική εναλλακτική λύση για σχεδόν κάθε είδος φαγητού που μπορείς να σκεφτείς, οπότε δεν χρειάζεται να χάσεις κανένα από τα αγαπημένα σου τρόφιμα.

Για περισσότερη έμπνευση μπορείς να ανατρέξεις στα άρθρα:

Kάνε το σωστά

Photo by Edgar Castrejon on Unsplash

Γενικά αν ακολουθείς το δίπτυχο Beans & Greens  καθημερινά, φυσιολογικά δεν θα έχεις ποτέ πρόβλημα με τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνεις ημερησίως. Στο σχετικό άρθρο για το Φυτικό πιάτο, μπορείς να ενημερωθείς σχετικά με το τι χρειάζεται να περιλαμβάνει το φυτικό πιάτο για να είναι πλήρες.

Μια vegan διατροφή δεν σημαίνει 100% ότι θα είσαι υγιής. Όπως και στην διατροφή που περιέχει ζωικά έτσι και μια vegan διατροφή μπορεί να είναι μια junk διατροφή. Αυτό εξαρτάται πάντα από τις επιλογές που κάνουμε.

Έτσι καλό θα έιναι στην αρχή να ελέγχεις τα θρεπτικά συστατικά των γευμάτων σου. Ένας καλός τρόπος να το κάνεις αυτό, είναι μέσω online εφαρμογών. Αυτό που χρησιμοποιούσα εγώ ξεκινώντας αλλά και όταν ξεκίνησα τις στέρεες τροφές στην κόρη μου, για να είμαι σίγουρη ότι παίρνει όσα χρειάζεται μιας και δεν είχαμε ποικιλία φαγητών ειδικά στην αρχή, ήταν το Cronometer.

Δοκίμαζε νέα πράγματα

Αυτό που θα ακούσεις απο πολλούς να σου λένε, είναι ότι όταν γίνεσαι vegan, αλλάζει η γεύση σου. Είναι πολύ πιθανό να σου αρέσουν πράγματα που πριν απέρριπτες. Οπότε μην σταματήσεις ποτέ να δοκιμάζεις.  Πριν γίνω vegan, δεν συμπαθούσα τα χόρτα σε καμία τους μορφή. Τώρα ανυπομονώ να μου στείλουν μαμά ή πεθερά, φρέσκα χόρτα μαζεμένα προσεκτικά, από το χωριό και με αυτά να συνοδεύσω το γεύμα μου.

Στην πορεία θα μείνεις έκπληκτος με την ποικιλία επιλογών που μπορείς να έχεις για τα καθημερινά σου γεύματα μαγειρεύοντάς τα με πράγματα που είχες ήδη στα ράφια σου και κοστίζουν πολύ λίγο. Κάποια στιγμή θα νιώσεις κι εσύ τόσο σίγουρος, ώστε να ξεκινήσεις να κάνεις τα δικά σου πειράματα με τις γεύσεις. Στο διαδίκτυο θα βρεις πολλά blogs με vegan συνταγές. Επιπλέον θα βρεις και πολλά vegan προιόντα στα ράφια καταστημάτων και super market. Κι αυτά δεν είναι τυχαία: Ο κόσμος αλλάζει!

Συνέχισε να μαθαίνεις

Εδώ δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Πρέπει να συνεχίσεις να διαβάζεις και να μαθαίνεις για την φιλοσοφία του βιγκανισμού που δεν σταματάει στην διατροφή. Οπωσδήποτε επίσης θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και σταδιακά διαβάζοντας να αποκτήσεις την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι για να μπορείς να απαντάς ευγενικά και χωρίς να προσβάλλεις, στον καταιγισμό ερωτήσεων που θα προκύπτουν στην καθημερινότητά σου.

Σε πρώτη φάση ενδεχόμενα να δώσεις βαρύτητα στην διατροφή και γιατί αυτή όχι μόνο δεν είναι επικίνδυνη αλλά μπορεί να γίνει πολύ υγιής και θρεπτική επιλογή για τον οργανισμό μας. Στην πορεία θα έρθει η ώρα που θα εστιάσεις κι εσύ με την σειρά σου στην ηθική πλευρά και θα θελήσεις να μάθεις περισσότερα για το ηθικό σκέλος του βιγκανισμού.

Ζήτα βοήθεια

Το να ζητήσεις βοήθεια σε αυτό το μονοπάτι που επέλεξες, είναι το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις! Βοήθεια στα πιο μικρά πράγματα, όπως στο “Τι να μαγειρέψω σήμερα;” , “Που θα βρω vegan τυρί;”, μέχρι τα πιο μεγάλα “Πως να προσεγγίσω το θέμα του βιγκανισμού με το παιδί μου;”.

Στο internet μπορείς να βρεις πολλές κοινότητες που θα σε βοηθήσουν. Η δικιά μου αγαπημένη είναι το group των Χορτοφάγων γονέων στο facebook. Το ακολουθούσα πολύ πριν ακόμη μείνω έγκυος ή θελήσω να κάνω παιδί. Είναι μια vegan βιβλιοθήκη στον υπολογιστή μου και στο κινητό μου, όπως χαρακτηριστικά λέω πάντα και οι admins κανουν την καλύτερη δυνατή δουλειά, αφιερώνοντας προσωπικό χρόνο ανιδιοτελώς για να απαντήσουν εμπεριστατωμένα σε όλα τα ερωτήματα αλλά και να προλάβουν λανθασμένες απαντήσεις άλλων μελών.

Θα σας εξομολογηθώ κάτι. Αυτό το group παραμένει ο μόνος λόγος που διατηρώ τον facebook λογαριασμό μου.

Θυμήσου γιατί

Θα υπάρξουν οπωσδήποτε και δύσκολες μέρες. Θα έρθουν μέρες που θα νιώθεις οτι δεν μπορείς να τα καταφέρεις και θέλεις να τα παρατήσεις.

Εκείνες τις μέρες αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να θυμηθείς γιατί έκανες αυτήν την επιλογή εξαρχής: Κάποιοι τρόποι που βοήθησαν εμένα στην αρχή να το κάνω αυτό ήταν:

 

  • Έπαιρνα έμπνευση απο βιβλία, video με ανθρώπους που μιλούν για το βιγκανισμό αλλά και  την ομάδα των Χορτοφάγων γονέων που ανέφερα πιο πάνω.
  • Υπενθύμιζα στον εαυτό μου ότι κανένα πλάσμα πάνω στην γή δεν αξίζει να θυσιαστεί στον βωμό της δικής μου απόλαυσης.
  • Υπενθύμιζα στον εαυτό μου πόσο υγιεινή επιλογή έχω κάνει για τον οργανισμό μου με αυτήν την απόφαση.
  • Αναζητούσα συζητήσεις με vegan φίλους ή ολότελα αναζητούσα vegan φίλους στο περιβάλλον μου.
  • Προσπαθούσα κάθε στιγμή να “ΚΑΝΩ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

Μην εγκαταλείψεις

Με τον καιρό θα αντιληφθείς πως το να είσαι vegan είναι η πραγματική σου φύση! Ότι κι αν προκύψει, είναι βέβαιο πως μπορείς να το αντιμετωπίσεις. Και να θυμάσαι έχεις επιλέξει ένα φανταστικό τρόπο για να δείξεις την εκτίμησή σου στον πλανήτη, στα ζώα αλλά και στον εαυτό σου!

Συγχαρητήρια! Συνέχισε έτσι!

 

 

 

Πηγές :

[1] Vegan Society: How to go Vegan
https://www.vegansociety.com/go-vegan/how-go-vegan ]

[2]I love Vegan: TRANSITIONING TO A VEGAN LIFESTYLE
[http://www.ilovevegan.com/resources/transitioning-to-a-vegan-lifestyle/]

[3]Vegan.com: How to Go Vegan
[https://www.vegan.com/how/]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: