Δημιούργησα αυτό το post γιατί είναι σημαντικό να συγκεντρωθούν κάποιες αναφορές/πηγές για όποιον (vegan) τις χρειάζεται ή για όποιον του ζητείται να αποδείξει οτι δεν είναι ελέφαντας. Πηγές που επιβεβαιώνουν οτι μια σωστά φροντισμένη vegan διατροφή όχι μόνο δεν ειναι επικίνδυνη όπως πολλοί συχνά ακούμε, αλλα αντιθέτως ειναι μια άκρως υγιεινή διατροφή που δεν έχει κανένα απολύτως μελανό σημείο.

Προτείνω να διαθέσετε λίγο χρόνο για να ενημερωθείτε, γιατί αξίζει τον κόπο. Μιλώντας εκ πείρας θα σας πώ πως όσο πιο διαβασμένος είσαι, τόσο περισσότερη αυτοπεποίθηση αποκτάς γι’αυτή σου την επιλογή, κι αυτό ισχύει για όλα τα αντικείμενα. Μιλώντας όμως συγκεκριμένα για θέματα υγείας, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ενδυνάμωση από επιβεβαιωμένη βιβλιογραφία που συμφωνεί με την επιλογή σου.

Αναφορές

[1] Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιος οργανισμός Υγείας / World Health Organization) για την Υγιεινή Διατροφή (Healthy diet) για ενήλικες και παιδιά: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs394/en/

[2] National Institutes of Health (USA): “People who follow vegetarian diets can get all the nutrients they need.”: https://medlineplus.gov/vegetariandiet.html

[3] NHS (UK): “With good planning and an understanding of what makes up a healthy, balanced vegan diet, you can get all the nutrients your body needs.”
https://www.nhs.uk/live-well/eat-well/the-vegan-diet/

[4] Academy of Nutrition & Dietetics (USA): “It is the position of the Academy of Nutrition and Dietetics that appropriately planned vegetarian, including vegan, diets are healthful, nutritionally adequate and may provide health benefits for the prevention and treatment of certain diseases. These diets are appropriate for all stages of the life cycle, including pregnancy, lactation, infancy, childhood, adolescence, older adulthood and for athletes.”
https://www.eatrightpro.org/practice/position-and-practice-papers/position-papers/vegetarian-diets

[5] Dietitians of Canada: “A healthy vegan diet has many health benefits including lower rates of obesity, heart disease, high blood pressure, high blood cholesterol, type 2 diabetes and certain types of cancer.”
http://www.unlockfood.ca/en/Articles/Vegetarian-and-Vegan-Diets/What-You-Need-to-Know-About-Following-a-Vegan-Eati.aspx

[6] American Heart Association (USA): “Vegetarian diets can be healthful and nutritionally sound if they’re carefully planned to include essential nutrients.”
http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/HealthyEating/Nutrition/Vegetarian-Diets_UCM_306032_Article.jsp

[7] Australia Government, National Health & Medical Research Council: “Appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthy and nutritionally
adequate.”
https://www.eatforhealth.gov.au/sites/default/files/files/Copyright%20update/n55_australian_dietary_guidelines(1).pdf

[8] State Government Victoria (Australia) “A well-balanced vegetarian or vegan diet can provide many health benefits, such as a reduced risk of chronic diseases”
https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/vegetarian-and-vegan-eating

[9] Mayo Clinic (USA): “A well-planned vegetarian diet is a healthy way to meet your nutritional needs.”
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/vegetarian-diet/art-20046446

[10] Kaiser Permanente (USA): “Healthy eating may be best achieved with a plant-based diet, which we define as a regimen that encourages whole, plant-based foods and discourages meats, dairy products, and eggs as well as all refined and processed foods.”
http://www.thepermanentejournal.org/issues/2013/spring/5117-nutrition.html

[11] American Institute for Cancer Research (USA), Recommendations for cancer prevention: “Eat more of a variety of vegetables, fruits, whole grains and legumes such as beans. Limit consumption of red meats (such as beef, pork, and lamb) and avoid processed meats.”
http://www.aicr.org/reduce-your-cancer-risk/recommendations-for-cancer-prevention/index.html

[12] American Institute for Cancer Research (USA) on plant based-diets and The China Study: “This kind of radical diet change, done carefully and well, will certainly improve overall health.”
http://www.aicr.org/about/advocacy/the-china-study.html?_ga=1.74752145.2082900105.1486108412

[13] Position of the American Dietetic Association: Vegetarian Diets
https://govegan.gr/wp-content/uploads/2018/04/2009-ADA-PP_VegetarianDiets.pdf

[14] Nutriotionfacts.org για τον μη-αιμικό σίδηρο:
https://nutritionfacts.org/…/the-safety-of-heme-vs-non…/

[15] Κωστής Τσαρπαλής(Καρδιολόγος): Φυτοφαγία: από τον μύθο της πρωτεΐνης στον μύθο των «ειδικών»
http://www.tsarpalis.gr/…/plant-based-diets-protein…/

και εάν βαριέσαι να διαβάσεις όλα τα παραπάνω, 
το ντοκιμαντέρ Forks over Knives, θα σε πείσει μέσα σε 1,5 ώρα (με γιατρούς που μιλούν, με έρευνες, με πειράματα σε ομάδες ανθρώπων κ.τ.λ.)

Ένα ντοκιμαντέρ που θεωρώ must see και σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δείτε.
Ενημερωτικά, το φιλμ δεν περιέχει σκληρές εικόνες.

Για όσους ακολουθούν την σελίδα της VeganMama στο facebook ή το blog της, σε αυτό το post θα βρείτε αυτές (συγκεντρωμένες μετά απο πολύ έρευνα και μελέτη και την ευχαριστούμε πολύ για όλο το έργο που έχει καταθέσει) και πολλές πολλές άλλες αναφορές και πηγές για την καταλληλότητα αλλά και τα πλεονεκτήματα της vegan διατροφής.
Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να την ακολουθήσετε.
Για εμένα ήταν και είναι ο μέντοράς μου (σε πρώτη φάση μέσω της ομάδας Χορτοφάγοι Γονείς | Vegan Parents καθώς και το (διαδικτυακό μου) στήριγμά μου κατά το ξεκίνημα της vegan οικογένειάς μου.


Αν αποφασίσεις να ακολουθήσεις τελικά αυτή τη διατροφή, διάβασε μερικές προτάσεις για να ξεκινήσεις:  GoVegan – Πώς; και κάποιους γενικούς κανόνες για το τι πρέπει να συγκεντρώνουν τα καθημερινά σου πιάτα: Το φυτικό πιάτο. Επίσης διάβασε πόσο καλό θα κάνεις στον κόσμο μετά απο αυτή την απόφαση: Πώς η διατροφή μας μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

Τέλος, στην κατηγορία Διατροφή, θα βρεις κάποιες (εύκολες) προτάσεις για τα καθημερινά σου μενού, σε περίπτωση που πελάγωσες και θεώρησες πως η vegan διατροφή απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια από την καθημερινότητά σου.

Και φυσικά είμαι στη διάθεσή σου για ότι χρειαστείς! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: